چرا کلید مینیاتوری اف اند جی ؟

چرا کلید مینیاتوری اف اند جی ؟

چرا از کلید مینیاتوری اف اند جی استفاده می‌شود؟

ایمنی مبحث ویژه ای است که در تمام امور اهمیت دارد و با رعایت ایمنی می‌توان از جان و اموال خود و دیگران حفاظت کرد و آسان از حادثه ها جلوگیری کرد. کلید مینیاتوری اف اند جی – کلید مینیاتوری که محصول شرکت پیشرو در لوازم و تجهیزات برقی و الکتریکی اف اند جی است – نیز از این وسایل مهم است که در تامین امنیت برق کشی و سیستم برق ساختمان استفاده می‌شود . در سیم کشی ساختمان کلید مینیاتوری از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود و بدیهی است که هر چه این کلید کیفیت بالاتری داشته باشد، امنیت بالاتری را نیز تضمین می‌کند.

کیفیت کلید مینیاتوری اف اند جی نیز ثابت شده است و استفاده از آن در تمام مدار های الکتریکی نسبت به نمونه های مشابه آن اولویت بالاتری دارد چرا که کیفیت بالاتری دارد.

کلید مینیاتوری چیست؟

همانطور که گفته شد کلید مینیاتوری نقش مهمی در امنیت ساختمان بازی می‌کند و وجود آن در سیم کشی ها بسیار حیاتی است. اما مگر کلید مینیاتوری چکار می‌کند؟

حالتی را در نظر بگیرید که سیم ها بدون هیچ کلیدی به یکدیگر وصل شده باشند؛ در این حالت در صورت ورود یک جریان غیر مجاز و زیاد به مدارهای الکتریکی اتفاقی که می‌افتد این است که این جریان اضافی باعث آتش سوزی در سیم کشی و یا آسیب به بخشی از مدار الکتریکی و سیم کشی ها می‌شود. اما در صورت وجود کلید مینیاتوری در صورتی که جریانی به مراتب بیشتر از جریان یک مدار از این کلید عبور کند، جهت جلوگیری از امنیت و آسیب به سیم کشی ها و جلوگیری از اتصال کوتاه شدن، اتصال برق را قطع می‌کند و از آسیب های بیشتر جلوگیری می‌کند.

مزیت کلید مینیاتوری نسبت به فیوز این است که برای راه اندازی دوباره جریان با استفاده از کلید مینیاتوری فقط کافی است شاسی آن را جابجا کنیم. در حالی که اگر چنین اتفاقی در صورت وجود فیوز رخ دهد برای برقراری مجدد جریان، باید فیوز جدید جایگزین شود.

 

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک این پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تماس تلفنی
× واتساپ